Menu


TOPlist

Hledat



Nachlazení, viróza, …

18.11.2019

Článek na blogu.

Domácí lékárna - tinktury

31.10.2019

Aneb jak použít tinktury z e-shopu najdete na blogu.

Strava všeobecně

16.10.2019

Článek na blogu.

Strava na podzim

16.9.2019

Článek na blogu.

Očista zeleným jílem

8.5.2019

Článek na blogu zde.

Alergie

10.4.2019

Článek na blogu zde.

Problém s otěhotněním

5.1.2019

Článek na blogu zde.

Cukrovka

5.1.2019

Článek na blogu zde.

Artróza

5.1.2019

Článek na blogu zde.

Bolesti zad

5.1.2019

Článek na blogu zde.

Ekzém

5.1.2019

Článek na blogu zde.

Očistná dieta

5.1.2019

Článek na blogu zde.

Konstituční typy

5.1.2019

Článek na blogu zde.



Prevence

Za základní doporučení se považuje úprava stravy, cvičení na harmonizaci energie čchi-kung a klidná mysl.
Pokud budete oponovat tím, že „na to nemáte čas”, je třeba si uvědomit, že hřbitovy jsou plné těch, kteří na sebe neměli čas, resp. neměli čas na své zdraví.

Pro začátek si dovolím citovat čínského mistra Li Ťing-jüan, který zemřel v roce 1933, za svůj život měl 24 manželek a dožil se údajně 256 let.

Tři jeho základní pravidla pro dlouhý život bez nemocí:

Nikdy v životě nespěchejte

Vše vykonávejte pozvolna, v klidu a dopřejte si tolik času, kolik potřebujete. „Seďte tiše jako želva, choďte čile jako pták a spěte tvrdě jako pes."

Vyhýbejte se extrémním emocím

Nic neokrádá tělo o energii a nic tak nenarušuje funkčnost vnitřních orgánů jako prudké citové výlevy. Poškozují totiž tři hlavní orgány na odstraňování škodlivin z těla - ledviny, játra, plíce.
Ale i jiné, v TČM je ke každému orgánu přiřazena emoce, která jej, pokud je příliš silná (projevovaná i potlačovaná) poškozuje. A to i při působení z vnějšku (např. od druhé osoby nebo prostředí, ve kterém jste).

Cvičte denně čchi-kung

Je třeba pravidelně cvičit čchi-kung. Délka a intenzita nejsou tak důležité jako pravidelnost (každý den).

Tři jeho pokyny pro stravu:

V horkých letních měsících by se večer nemělo příliš jíst neb to způsobuje stagnaci krve a energie.

V chladných zimních měsících by se mělo jíst více výživných potravin neb dodávají tělu esenci a energii, což je třeba pro udržení tepla v těle za chladu.

Strava by měla být spíše vegetariánská a spolu s ní by se měly užívat byliny prodlužující život.